Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Darmožrouti (3)

Poslední ukázka z knížky, co se právě narodila a hledá si cestu ke čtenářům, kteří si chtějí na chvíli odpočinout od starostí a aspoň trošku se pobavit.

. . . Na konci listopadu jsme jeli s Michalem pro zamluvené štěně. Malou jorkšírku jsme si měli vyzvednout kousek za Rousínovem, takže nás čekala pouze půlhodinka jízdy. „Mohl bys, prosím, vydržet tu chvíli bez cigarety, když vezeš dítě?“ požádala jsem Michala, který si zapálil, sotva jsme vyrazili. V tu chvíli se nám před autem mihla černá kočka. „No tohle, to bude smůla!“ vykřikl Michal. „Prosím tě, přece bys nebyl pověrčivý.“ „Vždycky mám smůlu, když mi přeběhne černá kočka přes cestu,“ řekl a vztekle vyhodil rozkouřenou cigaretu z okénka. Tedy chtěl ji vyhodit, ale zapomněl, že je otevřené jen trošku, ona se odrazila od skla a spadla mu za rozepnutou košili. Jak se ji snažil vytáhnout, zapadávala níž a níž. Michal vřeštěl jako pavián, dupnul na brzdu a strhl volant k blátivému nájezdu na pole. Vyskočil z auta a rval ze sebe oblečení. Když zlořečené cigáro vytřásl, měl propálenou košili a několik rudých stop na břiše. „Vidíš, já jsem ti říkal, že mi ta kočka přinese smůlu,“ rozčiloval se. Další komplikace už naštěstí nenastaly. U paní chovatelky jsme si vyzvedli tmavou chlupatou kouličku s průkazem, který byl málem větší než ona a pospíchali jsme domů. Celou cestu ležela přešťastné Jolance na klíně, stočená do klubíčka. Vymýšleli jsme jméno a nakonec zvítězil můj návrh, že se klubíčko bude jmenovat Megi. „Když bude škodit, tak jí můžu říkat Megero,“ plánovala jsem. „Heli, nechtěly byste ke mně přijít na Štědrý večer?“ zeptal se Michal, když nás vysazoval před domem. „Promiň, ale do toho bytu já už nikdy nevkročím. Myslím, že ti nemusím vysvětlovat proč. Ale jestli chceš, tak přijď k nám, děda tě neukousne. Tedy aspoň doufám. Však je čas, nech si to projít hlavou a ještě se domluvíme.“ Michal se rozloučil, ale nevypadal příliš nadšeně. Jestliže chtěl využít sváteční atmosféry k tomu, aby mě nalákal zpátky k sobě, zřejmě mu do scénáře vůbec nezapadal děda. Mně to naopak takhle vyhovovalo. Děda nejprve dělal, že ho malá Megi moc nezajímá, ale za chvíli jsme ho s Jolankou přistihly, jak klečí na podlaze a šišlá na ni. Ono to ani jinak nešlo, když byla tak roztomilá. Jeníka jsem ten den raději vůbec nepustila z klece, aby jí náhodou hned na uvítanou neublížil. Jakmile se mi večer podařilo uložit dítko i štěně, vyběhla jsem ještě před dům se smetím. Když jsem se vracela, všimla jsem si, že zrovna odněkud přijel i Ctibor. Galantně mi přidržel dveře od domu, prošel chodbou, ale pod schody se zastavil. „Heli, můžu se tě na něco zeptat?“ řekl váhavě. „Zkus to,“ usmála jsem se mile, ale okamžitě se dostavil známý pocit sevřeného hrdla. „To byl tvůj nový přítel, který vás dnes odpoledne přivezl?“ „Ale ne, to nebyl nový přítel, to byl starý manžel,“ snažila jsem se zavtipkovat, „byli jsme pro štěňátko. Proč se ptáš?“ „Vždyť ty dobře víš,“ pousmál se smutně a já začala v rozpacích stoupat po schodech. Najednou zhaslo světlo. Ctibor mě vzal za ruku, abych nezakopla a hledal nejbližší vypínač. Přála jsem si, aby ho hledal ještě dlouho, protože jsem cítila ten příval energie, který proudil mezi našima rukama. Úplné mravenčení. Pak rozsvítil, ale mou ruku nepustil. Svíral ji pevně, stejně jako já tu jeho. Došli jsme až k našim dveřím, kde jsem ruku opatrně vyprostila. Všechna slova byla v tu chvíli zbytečná. Úplně stačilo, když jsme se podívali jeden druhému do očí. „Tohle nesmíme,“ špitla jsem a začala odemykat dveře. Pohladil mě něžně po vlasech a zašeptal: „Hezky se vyspi, Helenko, a nezlob se na mě, nemůžu si pomoct. Od první chvíle tě mám pořád před očima.“ Vzala jsem Ctiborovu ruku a přitiskla si ji k tváři, která byla najednou úplně horká. Pak jsem ho lehce políbila do dlaně. Tak a dost, teď musím rychle utéct. Přece nemohu přiznat, že jsem na tom úplně stejně a nejraději bych si to s ním rozdala rovnou tady na schodech. Zmizela jsem za dveřmi. Chvíli jsem stála v předsíni úplně paralyzovaná, ale najednou jsem chtěla být strašně rychle v posteli, přikrýt si hlavu peřinou a přemýšlet v klidu o tom, co se zrovna stalo. . . .

Autor: Mia Kobosilová | středa 18.9.2013 10:24 | karma článku: 6,54 | přečteno: 398x
  • Další články autora

Mia Kobosilová

Mami, pomoc, už ani Pollyanna nefunguje!

Když tohle uslyším v telefonu, je jediná pomoc – budeme si tak dlouho povídat a tak dlouho se objímat, až oči té které z mých dcer Pollyannu zase uvidí.

6.3.2016 v 13:22 | Karma: 16,36 | Přečteno: 806x | Diskuse| Ona

Mia Kobosilová

Bílá prodloužená – hořká vzpomínka na celý život

Šaty jako pro princeznu. Když si je oblékla, opravdu se proměnila v tu nejkrásnější princeznu na celém světě. Pyšná maminka chystala dceru na její první velkou společenskou událost. Obě byly plné nadšení a očekávání.

5.12.2015 v 16:35 | Karma: 26,83 | Přečteno: 2239x | Diskuse| Ona

Mia Kobosilová

Milý zloději!

Tedy, abych to oslovení uvedla na pravou míru, zatím milý, protože nevím, který z mých milých přátel jsi právě TY. A to je to nejhorší, protože je teď musím podezřívat úplně všechny.

9.11.2015 v 17:33 | Karma: 22,94 | Přečteno: 1062x | Diskuse| Ostatní

Mia Kobosilová

Nyklová si nakonec také dala říct

Pane, moje žena má zbytečně vyvinuté vnímání, ona slyší, i když klesá teploměr – vyprávěl kdysi Vladimír Menšík.

13.6.2015 v 19:39 | Karma: 11,41 | Přečteno: 1011x | Diskuse| Ona

Mia Kobosilová

Neviděly jsme se tři Vlasty

A to už je tedy pěkně dlouho – celé tři týdny. Maminka se vždycky podiví, jak to uteklo, usměje se a vezme si ode mě časopisy. Je to takový náš rituál.

17.11.2014 v 17:09 | Karma: 13,33 | Přečteno: 427x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

Vědmy jdou do akce. Mladé dronařky tvrdě cvičí a chystají se na Rusy

29. dubna 2024

Premium Ukrajina (od zpravodajů iDNES.cz) Válka na Ukrajině je v nemalé míře válkou dronů a technologií. Ukrajina, ale i Rusko je vyvíjejí,...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 180
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1663x
Komentáře, příběhy, fejetony...

Seznam rubrik