Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem se tam vloupala

Potřebovala jsem urychleně odeslat doporučený dopis. Nejbližší pošta byla v Brně – Řečkovicích, tak jsem tam pádila. Ne však dostatečně rychle, protože mi rozježená osoba zamkla před nosem. No jo, nekoukla jsem se na hodinky, tak jsem trefila zrovna polední pauzu.

Do centra se mi jet nechtělo, i když poštu u nádraží určitě nezavírají. Bylo příjemné počasí, tak jsem se rozhodla počkat. Aspoň se podívám, co se tu za ty roky změnilo, říkala jsem si a rozhlížela se kolem. V této městské části jsem totiž vyrostla, ale dobrých dvacet let jsem tu nebyla. Vzala jsem to dolů po Horáckém náměstí k jedné uličce, která se mi často zjevuje ve snu, aniž bych měla nejmenší tušení proč. Čekala jsem, že tam třeba najdu nějakou odpověď. Nic zvláštního jsem tam však neobjevila, ani jsem nikoho nepotkala, jen každý drobný detail na domech mi připadal důvěrně známý. Byl to zvláštní pocit. Jako kdybych najednou šla ze školy s poskakující aktovkou na zádech. Ulička vede ke kostelu a kousek nad ním přece byl „zámeček“, kam jsem jako úplně malá holčička chodila do školy a do družiny. To bylo před tím, než byla postavena velká a moderní škola pro všechny ty děti, které se vylíhly na novém sídlišti. Nohy mě tam nesly úplně samy a byla jsem moc zvědavá, co se s Řečkovickým zámkem vlastně stalo. Jeho historie je úctyhodná, protože vznikl přestavbou tvrze, o které jsou první zmínky již z roku 1464. Nápis nad vchodem hlásal: „Radnice MČ Brno-Řečkovice a Mokrá Hora“. No prosím – to má aspoň úřad důstojnost. Nejraději jsem měla zámecký park, kam nás vždycky odpoledne vypustili. Jestlipak by se tam dalo nějak nakouknout? Šmejdila jsem kolem objektu tak dlouho, až jsem uviděla jakousi velikou bednu a za ní pootevřenou branku. Nenápadně jsem tam proklouzla a najednou se smazalo několik desítek let. Zase jsem je viděla. Andreu s Věrou, jak nám hrají támhle u těch pařezů divadlo, Libora, co si udělal na blátě u plotu klouzačku a Břéťu, jak se pokouší pištící Yvetě nadzvednout sukničku. Sedla jsem si na jeden z těch pařezů a nechala se unášet vzpomínkami. „Haló, co tam děláte?“ „Ale nic, jen jsem tu něco zapomněla a zase našla, já už jdu,“ zavolala jsem na chlapíka, který stál u branky a držel na ruce prázdné přepravky. Když jsem ho míjela, tak jsem se na něj zářivě usmála. „Nashledanou, víte, já tady musím zavřít,“ zadrhnul trošku a díval se za mnou. Cítila jsem jeho pohled, tak jsem se otočila a zamávala. Rozpačitě taky mávnul. Přišlo mi to legrační, kdybych chodila krást, tak by mi ještě zamávali… Všimla jsem si, že zastávka autobusu pod kostelem také zůstala na svém místě. Zrovna jeden přijížděl, tak jsem do něj hupsla a až v kanceláři jsem si uvědomila, že mám v kabelce ten neposlaný dopis. Dočista jsem na něj zapomněla. Svět se kvůli tomu nezbořil, ale já ze svého zážitku čerpám energii ještě teď. Až bude úřední den, musím se tam vypravit ještě jednou, třeba si vzpomenu, kde jsme měli třídu. Snad se kvůli tomu nebudu muset vloupat ke starostovi.

Autor: Mia Kobosilová | úterý 1.10.2013 13:43 | karma článku: 14,49 | přečteno: 704x
  • Další články autora

Mia Kobosilová

Mami, pomoc, už ani Pollyanna nefunguje!

Když tohle uslyším v telefonu, je jediná pomoc – budeme si tak dlouho povídat a tak dlouho se objímat, až oči té které z mých dcer Pollyannu zase uvidí.

6.3.2016 v 13:22 | Karma: 16,36 | Přečteno: 806x | Diskuse| Ona

Mia Kobosilová

Bílá prodloužená – hořká vzpomínka na celý život

Šaty jako pro princeznu. Když si je oblékla, opravdu se proměnila v tu nejkrásnější princeznu na celém světě. Pyšná maminka chystala dceru na její první velkou společenskou událost. Obě byly plné nadšení a očekávání.

5.12.2015 v 16:35 | Karma: 26,83 | Přečteno: 2239x | Diskuse| Ona

Mia Kobosilová

Milý zloději!

Tedy, abych to oslovení uvedla na pravou míru, zatím milý, protože nevím, který z mých milých přátel jsi právě TY. A to je to nejhorší, protože je teď musím podezřívat úplně všechny.

9.11.2015 v 17:33 | Karma: 22,94 | Přečteno: 1062x | Diskuse| Ostatní

Mia Kobosilová

Nyklová si nakonec také dala říct

Pane, moje žena má zbytečně vyvinuté vnímání, ona slyší, i když klesá teploměr – vyprávěl kdysi Vladimír Menšík.

13.6.2015 v 19:39 | Karma: 11,41 | Přečteno: 1011x | Diskuse| Ona

Mia Kobosilová

Neviděly jsme se tři Vlasty

A to už je tedy pěkně dlouho – celé tři týdny. Maminka se vždycky podiví, jak to uteklo, usměje se a vezme si ode mě časopisy. Je to takový náš rituál.

17.11.2014 v 17:09 | Karma: 13,33 | Přečteno: 427x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Lesy chce předat mnichům bez soutěže. Smlouvu nachystal starosta předem

28. dubna 2024

Premium Mohlo to být jedno z rozhodnutí, jakých města jako osmitisícové Milevsko udělají ročně stovky....

Stavební úřady se děsí novely, mluví o nejistotě a nabírají nové pracovníky

28. dubna 2024  19:06

Stavební úřady napříč republikou se obávají reformy stavebního zákona. Kvůli nárůstu práce tak...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 180
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1663x
Komentáře, příběhy, fejetony...

Seznam rubrik