Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Vůbec jí to neukazuj!

„Myslíš, že budeš žít na věky, nebo co?“ klepala si Zůza na čelo, když jsem jí u oběda nadšeně líčila, jak moc se těším na kurzy, které hodlám v nejbližší době absolvovat. „Že se ti ještě chce…“

„To víš, že chce, a jestli jsem zdědila geny po naší babičce, tak mám dobrou půlku života před sebou. Ta se ještě po devadesátce stačila o všechno sama postarat. Takže proč bych neměla zkusit něco nového, když mě současná práce už vůbec nikam neposunuje? Nechci pokorně čekat na stáří, ale žít naplno až do posledního dechu. Člověk by se měl pořád něco učit, aby nezakrněl. Navíc jsem si vybrala samé příjemné a užitečné věci, které moje okolí určitě ocení. Například kineziotaping.“ „Kine-co?“ Když jsem jí chtěla začít vysvětlovat, co tahle nová regenerační a rehabilitační technika umí, prohlásila, ať jí to ani neříkám, protože si to stejně nebude pamatovat. A že už spěchá, protože ji bolí klouby a musí si vzít léky. Její škoda, třeba už by je pak ani nepotřebovala, kdyby se trochu zajímala. Na ten oběd mě přitom vytáhla sama, ale pak mi došlo, že jen proto, aby nenechala nit suchou na své snaše. Celou hodinu mi vyprávěla, jaká je to hrozná, líná, a rozmazlená fiflena, která ničí život jejímu synáčkovi, a jak úplně nemožně vychovává potomka. Zato Zůza samozřejmě dělala vždycky všechno nejlíp, tak nevidí nejmenší důvod zavádět nějaké novoty. V tu chvíli bylo úplně zbytečné argumentovat tím, že měla poslední dítě před třiceti lety. Budu té mladé muset příležitostně poslat něco sladkého na nervy. Známe se od školních let, ale poslední dobou se Zuzaně začínám trošku vyhýbat. Už dlouho se mi ji totiž nedaří nakazit ani jediným zrníčkem mého optimismu. A to se opravdu snažím, protože mi připadá, že je to velká škoda, když docela pěknou ženskou hyzdí neustále naštvaný výraz a stažené koutky namísto milého úsměvu a jiskřiček v očích. Když mi vloni vyšla knížka Darmožrouti, dostala jeden výtisk i Zůza. Říkala jsem si, že by ji mohla pobavit. Nevím, jestli si ji vůbec přečetla, ale prohlásila, že toho zažila tolik, že by mohla napsat pět takových knížek, ale že na takové blbosti nemá čas. V tu chvilku se asi i ty moje jiskřičky malinko zamlžily. Nedávno jsem se seznámila s jednou moc milou výtvarnicí, která bydlí nedaleko Sobotky a její tvorba mě úplně okouzlila. Po pár kontaktech na dálku mě překvapila svou nabídkou. Navrhla, že mi pošle celou bednu originálních malovaných kusů oblečení, které si s dcerami můžeme vyzkoušet, a co se nám nebude hodit, zase poštou vrátím zpět. Žádné zálohy, žádné dobírky – prostě v dnešní době podvodných e-shopů a podobných nadělení je pro mě Renata Culková zrovna takovým zářivým sluníčkem, jaké se objevuje na jejích obrázcích. Abych jí oplatila vstřícnost, rozhodla jsem se některé modely nabídnout i svým známým. „Asi s tím zajedu i k Zůze, třeba se jí bude něco líbit.“ „Ať tě to ani nenapadne, vůbec jí to neukazuj!“ zareagoval můj muž. „Přece ti musí být jasné, jak to dopadne. Protáhne obličej a řekne, že za takové věci nebude utrácet, a když bude chtít, tak si oblečení pomaluje sama a mnohem líp. Zbytečně ti zase zkazí náladu.“ Musela jsem se začít smát, jak dokonale už ji má i on přečtenou, a opravdu jsem tam raději nejela. „Proč je taková?“ přemýšlela jsem nahlas ještě večer v posteli. „Chce se promračit, pronadávat a prozávidět do důchodu a do smrti? Co jí to přináší kromě neduhů?“ „Už přestaň mudrovat. Vždyť je to jasné – to je přece zanedbaný sex,“ uzavřel to Jindřich a přitáhl si mě k sobě. On je prostě ten úplně nejlepší psycholog, protože pokud vím, tak opět uhodil hřebíček na hlavičku. Zůza prý na TO není.

Autor: Mia Kobosilová | čtvrtek 3.7.2014 11:02 | karma článku: 18,60 | přečteno: 1289x
  • Další články autora

Mia Kobosilová

Mami, pomoc, už ani Pollyanna nefunguje!

Když tohle uslyším v telefonu, je jediná pomoc – budeme si tak dlouho povídat a tak dlouho se objímat, až oči té které z mých dcer Pollyannu zase uvidí.

6.3.2016 v 13:22 | Karma: 16,36 | Přečteno: 806x | Diskuse| Ona

Mia Kobosilová

Bílá prodloužená – hořká vzpomínka na celý život

Šaty jako pro princeznu. Když si je oblékla, opravdu se proměnila v tu nejkrásnější princeznu na celém světě. Pyšná maminka chystala dceru na její první velkou společenskou událost. Obě byly plné nadšení a očekávání.

5.12.2015 v 16:35 | Karma: 26,83 | Přečteno: 2239x | Diskuse| Ona

Mia Kobosilová

Milý zloději!

Tedy, abych to oslovení uvedla na pravou míru, zatím milý, protože nevím, který z mých milých přátel jsi právě TY. A to je to nejhorší, protože je teď musím podezřívat úplně všechny.

9.11.2015 v 17:33 | Karma: 22,94 | Přečteno: 1062x | Diskuse| Ostatní

Mia Kobosilová

Nyklová si nakonec také dala říct

Pane, moje žena má zbytečně vyvinuté vnímání, ona slyší, i když klesá teploměr – vyprávěl kdysi Vladimír Menšík.

13.6.2015 v 19:39 | Karma: 11,41 | Přečteno: 1011x | Diskuse| Ona

Mia Kobosilová

Neviděly jsme se tři Vlasty

A to už je tedy pěkně dlouho – celé tři týdny. Maminka se vždycky podiví, jak to uteklo, usměje se a vezme si ode mě časopisy. Je to takový náš rituál.

17.11.2014 v 17:09 | Karma: 13,33 | Přečteno: 427x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

V březnu by ze Sněmovny vypadla TOP 09. Vyhrává ANO, posilují malé strany

24. dubna 2024  6:22,  aktualizováno  6:32

Podle nejnovějšího volebního modelu Median by se v březnu do Sněmovny dostalo pět stran a hnutí. V...

Balík pomoci pro Ukrajinu či Izrael schválil Senát USA. Zbývá už jen Bidenův podpis

24. dubna 2024  6:24

Americký Senát schválil balík s pomocí pro Ukrajinu, Izrael či Tchaj-wan v hodnotě 95 miliard...

Soud potrestá brutální útok na dívku, bodnutá do krku skončila v pytli v lese

24. dubna 2024

Krajský soud v Plzni dnes vynese rozsudek nad devatenáctiletým Ukrajincem Viktorem Veselovským,...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schvaluje vláda

24. dubna 2024  5:25

Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 180
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1663x
Komentáře, příběhy, fejetony...

Seznam rubrik