Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Bílá prodloužená – hořká vzpomínka na celý život

Šaty jako pro princeznu. Když si je oblékla, opravdu se proměnila v tu nejkrásnější princeznu na celém světě. Pyšná maminka chystala dceru na její první velkou společenskou událost. Obě byly plné nadšení a očekávání. 

Když jsem pak slyšela, jak to dopadlo, chtělo se mi plakat.

Jediný tanec, při kterém se mohla princezna předvést na parketu, byla polonéza, kterou tančila v páru s další smutnou dívkou. Ukázalo se totiž, že taneční škola nezajistila, aby byl v kurzech přiměřený počet děvčat a chlapců. Přítomní mladí pánové měli své partnerky, které nehodlali měnit ani při dámské volence. To se raději tanci vyhýbali úplně. Když měli pánové věnovat dámám červenou květinu, šla princezna k piánu a vzala si ji tam sama. Taneční kurz pro ni ztratil smysl a pocit méněcennosti získal nebývalou sílu. Její mamince to mohlo utrhnout srdce.

Tahle situace mě hodně zaskočila. Když jsem chodila do tanečních já a po letech moje děti, nic takového se nedělo. Vůbec mě nenapadlo, že si nějaká dnešní taneční škola vůbec nedělá starosti s citlivou dušičkou dospívající dívky a vidí jen prachy za prodané kurzy. Ono v tomto případě nešlo jen o prodlouženou, ale i v běžných hodinách tančily dívky s dívkami. Kurzy nejsou levné, a tohle je podle mě naprostá nehoráznost. Pokud není škola schopna zajistit páry, má přijímat jen děvčata, které se hlásí rovnou s tanečním partnerem. Takhle to fungovalo u našich dětí. Když holka neukecala nějakého kluka, tak se přihlásila třeba až v dalším roce, ale určitě by nešla sama někam, kde by hrozilo, že zůstane bez tanečníka.

Za mých mladých let to bylo jednoduché. Taneční škola ve městě fungovala jedna, ve druhém ročníku střední školy nás tam nahnali všechny, a protože na gymnáziu bylo zhruba stejně chlapců jako děvčat, nebyl nejmenší problém. Když se do kurzu přihlásila třída knihovnic, taneční škola k nim přiřadila třeba strojaře, a bylo to.

Dnes se taneční školy předhánějí s nabídkami, ale rodiče často nemají peníze, nebo děti o taneční ani nestojí, takže se jich mnoho nehlásí. Stává se například, že se zapíší z jedné třídy pouze čtyři zájemci, navíc každý do jiné taneční školy. O studenty je boj, organizace vázne, a když je důležitý jen zisk, dopadne to přesně tak, jako na Bílé prodloužené, která se konala 13. 11. 2015 v brněnském Bobycentru.

Maminka smutné princezny napsala stížnost majitelce taneční školy. Když mi dala přečíst arogantní odpověď paní Šedové, rozhodla jsem se uveřejnit tento článek, abych upozornila na situaci další rodiče, a předešla tak aspoň nějakému dalšímu velkému zklamání.

 

Autor: Mia Kobosilová | sobota 5.12.2015 16:35 | karma článku: 26,83 | přečteno: 2239x
  • Další články autora

Mia Kobosilová

Mami, pomoc, už ani Pollyanna nefunguje!

Když tohle uslyším v telefonu, je jediná pomoc – budeme si tak dlouho povídat a tak dlouho se objímat, až oči té které z mých dcer Pollyannu zase uvidí.

6.3.2016 v 13:22 | Karma: 16,36 | Přečteno: 806x | Diskuse| Ona

Mia Kobosilová

Milý zloději!

Tedy, abych to oslovení uvedla na pravou míru, zatím milý, protože nevím, který z mých milých přátel jsi právě TY. A to je to nejhorší, protože je teď musím podezřívat úplně všechny.

9.11.2015 v 17:33 | Karma: 22,94 | Přečteno: 1062x | Diskuse| Ostatní

Mia Kobosilová

Nyklová si nakonec také dala říct

Pane, moje žena má zbytečně vyvinuté vnímání, ona slyší, i když klesá teploměr – vyprávěl kdysi Vladimír Menšík.

13.6.2015 v 19:39 | Karma: 11,41 | Přečteno: 1011x | Diskuse| Ona

Mia Kobosilová

Neviděly jsme se tři Vlasty

A to už je tedy pěkně dlouho – celé tři týdny. Maminka se vždycky podiví, jak to uteklo, usměje se a vezme si ode mě časopisy. Je to takový náš rituál.

17.11.2014 v 17:09 | Karma: 13,33 | Přečteno: 427x | Diskuse| Ostatní

Mia Kobosilová

Jak jsem hledal zuby

Jsem sám v hospodě plné lidí. Sedím s kamarády u stolu, a přesto se cítím osamělý. Tak je aspoň pobavím tím, co se mi minulý týden přihodilo. Anebo raději ne, vždyť je to trapné a nechutné. Budou si myslet, že si vymýšlím, protože já bych si to taky myslel, kdyby se to nestalo mně samotnému.

4.11.2014 v 22:26 | Karma: 13,25 | Přečteno: 563x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Zkušenosti východu Evropy se SSSR nás naučily mnohé o Kremlu, míní Leyenová

26. dubna 2024  18:09

Díky hořkým zkušenostem, které mají země ze středu a východu Evropy se Sovětským svazem, se...

Po havárii na koloběžce skončil v řece, bezvládného muže museli oživovat

26. dubna 2024  17:24

Bezvládného muže vytahovali krátce po čtvrteční půlnoci policisté z řeky Svitavy v brněnských...

V bytě mám cizího muže, volal majitel strážníky. Vetřelce našli v posteli s pivem

26. dubna 2024  17:05

Neznámý návštěvník se ve čtvrtek odpoledne objevil muži v bytě na českobudějovickém sídlišti Máj....

Dostával jsem balíčky, ne peníze, řekl Bystroň ke kauze úplatků od Rusů

26. dubna 2024  16:37,  aktualizováno  16:50

Poslanec Alternativy pro Německo (AfD) Petr Bystroň v kauze možných úplatků od proruské sítě řekl v...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 180
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1663x
Komentáře, příběhy, fejetony...

Seznam rubrik