Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Skvělé "holky důchodky"

Uprostřed noci se ozval ze sluchátka hlas mojí maminky: „Mili, prosím tě, nevzpomeneš si, co měla Bílá paní na hlavě za čepici? Já bych to potřebovala nutně vědět.“

Chvíli jsem mžourala do tmy a pak se mi vybavila filmová Bílá paní v podání herečky Ireny Kačírkové. „Řekla bych, že měla vysoký špičatý klobouk se závojem. Jdeš někoho strašit?“ „Budeme dělat pro děti ze školky akci „Pohádkový les“, tak vymýšlím kostým. Já jsem si to myslela, že byla špičatá, ale potřebovala jsem se jen ujistit. Díky a dobrou noc, klidně spi dál.“ To se řekne. Najednou se mi spát nechtělo a tak jsem myslela na mámu a na to, jak si to důchodkyně ve Viničných Šumicích pěkně vymyslely. Začalo to cvičením v místním Sokole. Pak milé dámy zjistily, že je hrozně fajn na chvíli utéct samotě nebo třeba nerudným manželům, tak začaly samostatně vymýšlet další činnost. Je jich asi dvacet ve věku od čerstvých důchodkyň až … až pokud to jde. Výjimkou nejsou ani babičky kolem osmdesátky. Nejsympatičtější na tom je, že jejich aktivity nejsou usedlé, ale ženské se umí dobře pobavit. S oblibou třeba sednou na kola, jedou na Farmu Bolka Polívky, kde bývá mnoho všelijakých akcí, dají si tam dobrý oběd a zase jedou domů. Cestou si udělají ještě zastávku na kafíčko a jsou spokojené. Vyrábějí si dárečky, organizují různé zábavné večírky a v létě se dvakrát měsíčně sejdou u ohně, na kterém opékají dobroty. Slaví společně narozeniny a když je třeba, tak si vzájemně vypomohou. Nedávno nanosily na hromadu všechno staré oblečení, které našly na půdách a začaly se do toho strojit. Řekla bych, že Šumice brzy čeká nějaké veselé představení. Když jsem přijela za mámou, tak jsem se ptala, jak to dopadlo s Bílou paní. Na chvíli zmizela a pak přišla v celé kráse. Šaty z bílé záclony, na hlavě vysoký kornout z tvrdého papíru a z jeho špičky spuštěný dlouhý závoj. „Jen si představ, co se mi stalo. Když ta akce skončila, tak jsem byla tady nad domem v lese. Nechtěla jsem jít v tom hábitu přes celou vesnici, tak jsem si řekla, že to vezmu humny a zahradou. Jenže jak jsem scházela tím lesem, tak najednou houbař. Snažila jsem se maskovat za stromem, ale moc to nešlo, tak jsem nasadila vznešený výraz a vykročila proti němu. On se chudák hrozně lekl, zařval a upustil košíček,“ sdělovala mi s vážnou tváří maminka. „To se nedivím, jestli jsi pod tou záclonou nic neměla. Ještě že se mu něco nestalo,“smála jsem se. Pak jsem se podívala na fotky z posledních akcí, a když jsem viděla rozesmáté tváře „holek důchodek“, tak jsem se ubezpečila v tom, že stáří přece nemusí být jen ubrblané, otrávené a smutné. Už se docela těším, protože takhle nějak bych si to představovala.

Autor: Mia Kobosilová | středa 13.7.2011 13:03 | karma článku: 25,45 | přečteno: 2128x
  • Další články autora

Mia Kobosilová

Mami, pomoc, už ani Pollyanna nefunguje!

Když tohle uslyším v telefonu, je jediná pomoc – budeme si tak dlouho povídat a tak dlouho se objímat, až oči té které z mých dcer Pollyannu zase uvidí.

6.3.2016 v 13:22 | Karma: 16,36 | Přečteno: 806x | Diskuse| Ona

Mia Kobosilová

Bílá prodloužená – hořká vzpomínka na celý život

Šaty jako pro princeznu. Když si je oblékla, opravdu se proměnila v tu nejkrásnější princeznu na celém světě. Pyšná maminka chystala dceru na její první velkou společenskou událost. Obě byly plné nadšení a očekávání.

5.12.2015 v 16:35 | Karma: 26,83 | Přečteno: 2239x | Diskuse| Ona

Mia Kobosilová

Milý zloději!

Tedy, abych to oslovení uvedla na pravou míru, zatím milý, protože nevím, který z mých milých přátel jsi právě TY. A to je to nejhorší, protože je teď musím podezřívat úplně všechny.

9.11.2015 v 17:33 | Karma: 22,94 | Přečteno: 1062x | Diskuse| Ostatní

Mia Kobosilová

Nyklová si nakonec také dala říct

Pane, moje žena má zbytečně vyvinuté vnímání, ona slyší, i když klesá teploměr – vyprávěl kdysi Vladimír Menšík.

13.6.2015 v 19:39 | Karma: 11,41 | Přečteno: 1011x | Diskuse| Ona

Mia Kobosilová

Neviděly jsme se tři Vlasty

A to už je tedy pěkně dlouho – celé tři týdny. Maminka se vždycky podiví, jak to uteklo, usměje se a vezme si ode mě časopisy. Je to takový náš rituál.

17.11.2014 v 17:09 | Karma: 13,33 | Přečteno: 427x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Tuleja publikoval i v pochybných vědeckých časopisech, nyní žádá o stažení článků

2. května 2024  13:57

Kandidát TOP 09 na ministra pro vědu Pavel Tuleja požádal Slezskou univerzitu, aby stáhla z jeho...

Poslanci mají jednat o zákoníku práce, ANO chce zabránit výpovědi bez důvodu

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  13:49

Přímý přenos Poslanci mají začít projednávat úpravu zvyšování minimální mzdy. Novela zákoníku práce předpokládá...

V Polsku zatkli šestnáctiletého mladíka kvůli útoku na varšavskou synagogu

2. května 2024  13:47

Polská policie zadržela šestnáctiletého mladíka, kterého podezírá z útoku na synagogu Nožykowých ve...

SPOLU paroduje heslo ANO a spojuje ho s Ruskem, premiér Fiala to hájí

2. května 2024  10:56,  aktualizováno  13:45

V kampani před volbami do Evropského parlamentu vsadila koalice SPOLU i na antikampaň. Na sociální...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 180
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1663x
Komentáře, příběhy, fejetony...

Seznam rubrik