Vánoce - pracovní postup ŽÁVES

14. 12. 2012 12:40:00
Jeho název jsem si sice vypůjčila z jednoho loňského fejetonu Veroniky Žilkové, ale tento postup používám opravdu poctivě již několik let. Před Vánocemi se osvědčuje nejlépe.
Když byly dcery malé, snažila jsem se péct cukroví, aby byla ta správná předvánoční atmosféra a dům voněl vanilkou, jak říkávala babička.Vzhledem k tomu, že mám mnohem raději kus masa a nejsem pro takovou titěrnou činnost vůbec talentovaná, byla realita většinou úplně jiná. Těsto například odmítalo opustit formičky, různé tvary se v troubě roztekly v neforemné placky a rohlíčky se polámaly, když jsem se je snažila obalit v cukru. Polevu na perníčky jsem měla i za ušima a protože výsledek odpovídal maximálně úrovni dětí mateřské školy, tak jsem je „naštětkovala“. To znamená, že jsem štětcem tu polevu rozetřela po celém perníčku a posypala barevným cukrovým zdobením. Paradoxně můj způsob převzalo několik mých podobně šikovných kamarádek, protože jsme zjistily, že tyhle perníčky v teple tolik netvrdnou a vypadají docela pěkně. Poslední roky „peču“ v cukrárně a nemá to chybu. Živého kapra jsme také mívali kvůli dětem. Jednou však do rána plaval břichem nahoru a my jsme se tehdy s manželem docela nevánočně pohádali, protože jsem odmítala upravovat k jídlu cokoliv, co nám za záhadných okolností umřelo v koupelně. Od té doby kupuji rybí filety – žádné zabíjení, žádné porcování, žádné kosti. Velký řezaný stromeček už je také minulostí, neboť když jsem ho naposledy zdobila, uklouzla jsem na vánočním papíru a natáhla si vazy v kotníku. Pořídili jsme si raději krásnou jedličku v květináči. Mimo vánoční čas bydlí na zahradě a nám tak odpadá každoroční placení, převážení, cpaní do stojanu, následná likvidace a nálezy jehliči v ponožkách až do jara. Minulý víkend jsem udělala vánoční výzdobu. V mém případě to znamená, že jsem sundala v jídelně z hřebíku obraz s hruškami a pověsila místo něj fialovou vánoční dekoraci. Na stůl přišla váza s fialově natřenými větvičkami, na kterých se houpe pár roztomilých sněhuláčků (úžasně to ladí k naší nové fialové kuchyni). Hned v pondělí mi partner oznámil, že zůstane některý den doma a vybourá dvoje futra, aby mohl vyměnit staré dveře. Plánujeme to asi dva roky, ale teď přišel ten pravý čas. Zamáčkla jsem slzu při vzpomínce, jak jsem před pár dny čistila žaluzie – pěkně každou lamelku zvlášť, ale na nové dveře se těším, tak jsem v klidu. Hlavně už dávno vím, že když chlapa chytne pracovní zápal, za žádných okolností ho nesmím zarazit, protože existuje reálné nebezpečí, že už se pak v nejbližších letech znovu nedostaví. A tohle je přesně moment, kdy je potřeba, abych opět nasadila svůj oblíbený pracovní postup ŽÁVES. Už jste uhodli, co tahle zkratka znamená? No přece „žádné velké sraní“.
Autor: Mia Kobosilová | pátek 14.12.2012 12:40 | karma článku: 14.71 | přečteno: 1120x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ona

Mirka Pantlíková

Můj nešťastný pátek v UNI Hobby

Dnes je Velký pátek, jeden z největších křesťanských svátků, den utrpení Ježíš Krista. V ten den, jak praví Bible Kralická, vzal všechny hříchy na sebe a obětoval se za nás, hříšníky. To je čin v dnešní době naprosto neslýchaný...

29.3.2024 v 15:27 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 32 | Diskuse

Jana Melišová

Keď človek páchá zlo, kde je Boh?

Má človek slobodnú vôľu? Môžeme sa nezávisle rozhodovať a ovplyvňovať smerovanie nášho života? Mám za sebou desať rokov práce kaplána vo väzení. Takže trochu viem, čo to robí alebo nerobí s človekom, keď sa dopustí veľkého zla.

29.3.2024 v 11:54 | Karma článku: 13.47 | Přečteno: 206 | Diskuse

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma článku: 21.86 | Přečteno: 393 | Diskuse

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 30.69 | Přečteno: 541 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 9.48 | Přečteno: 191 |
Počet článků 180 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1663
Komentáře, příběhy, fejetony...

Seznam rubrik

Oblíbené stránky

více

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...